Hogyan indult a karriered a Trans-Spednél, és milyen volt az idáig vezető út?
2011-ben érkeztem a debreceni telephelyre, akkor még a TEVA színeiben, majd 2014 áprilisában váltunk a Trans-Sped részévé. Ami igazán érdekes, hogy a munkánk alapvetően nem változott, ugyanazokat a feladatokat látom el, mint korábban. Viccesen azt is mondhatnám, hogy csak a pólóm színe változott, legalábbis egy ideig. Ugyanis hamarosan újabb és újabb lehetőségeket kaptam, majd előreléptem raktáros pozícióba, ezután műszakvezető lettem, jelenleg pedig raktárvezető helyettesként dolgozom.
Sokan szeretnének előre lépni. Mi a titok, elárulod?
Mindig is őszinte ember voltam, nem szokásom szépíteni a dolgokat, és ezt bátran vállaltam. De fontos volt az is, hogy a kihívások ellenére is mindig a lehető legjobb tudásom szerint végeztem el a munkámat.
Mit takar pontosan a raktárvezető helyettesi pozíció? Milyen feladatokat látsz el nap mint nap?
A feladataim szinte teljesen megegyeznek a raktárvezetőével. Ha ő szabadságon vagy betegszabadságon van, akkor nekem kell átvállalnom a munkáját, és biztosítanom, hogy minden folyamat gördülékenyen haladjon. A célunk, hogy a megrendelőinket, jelen esetben a TEVA-t, maximálisan kiszolgáljuk, megfelelve a legmagasabb minőségnek. Ugyanakkor tudni kell, hogy a mi raktárunk kicsit speciálisabb, hiszen gyógyszerkiszállítással foglalkozunk, és az ehhez kapcsolódó folyamatokat, dokumentációkat különös gondossággal kell kezelni. Minden tevékenységünket kódok és számítógépes rendszerek alapján végezzük, ez pedig nagyfokú precizitást igényel nap mint nap.
Kiknek ajánlanád ezt a munkát? Milyen képességekkel kell rendelkezniük azoknak, akik erre a pozícióra pályáznak?
Véleményem szerint a gyógyszerraktározás komplexitása miatt legalább 4-5 éves tapasztalatra van szükség ahhoz, hogy valaki raktárvezető helyettes lehessen. Fontos, hogy bírja a stresszt, hiszen a feladatok gyors megoldásához rugalmasságra van szükség. Napi szinten jönnek új kihívások, amelyekre gyorsan kell reagálnunk, legyen szó a TEVA vagy bármely más partnerünk igényeiről. Aki pedig megfelel ezeknek az elvárásoknak, az előtt egy remek karrierút áll.
Muszáj megkérdeznem, hogy ebben a digitális világban mennyire befolyásolhatja a mesterséges intelligencia a munkádat?
Nálunk jelenleg még nem használnak mesterséges intelligenciát, de a számítógépes rendszerek már most is nagy szerepet játszanak a mindennapi feladatok elvégzésében. Persze elképzelhető, hogy a robotizált raktárak a jövőben segíthetnek nekünk a raklapok mozgatásában, de az emberi munkavégzést szerintem teljesen nem fogja kiváltani. Ezt a munkát nem lehet egy az egyben rábízni a gépekre, nem lenne szerencsés, mert az ember mindig rugalmasabb lesz, márpedig ebben a munkakörben nagy szükség van a rugalmasságra.
Ha már a rugalmasságnál tartunk, érdekelne, hogy raktárvezető-helyettesként milyen területekkel működsz együtt a mindennapokban.
Főként az E-csarnokban dolgozó kollégákkal szoros az együttműködés, hiszen ide tartozik a TEVA gyógyszerkiszállítása, de korábban a D-csarnokban is sokat dolgoztam, ahol csomagolóanyagokkal foglalkoztam. Ezen kívül a mindennapok során a HR-rel is szorosan is együttműködöm, hogy tovább segítsem a TEVA-val folytatott sikeres együttműködést.
Mindent összevetve mit szeretsz legjobban a munkádban?
Egyértelműen a csapatot emelném ki. Egy jól összeszokott, segítőkész csapat vagyunk, akikkel öröm együtt dolgozni. Közös bennünk, hogy a rugalmasságunk a legnagyobb erősségünk, éppen ezért jól megértjük egymást, ami manapság nagy kincs egy munkahelyen.