Vámügyintézés a jogszabályoknak megfelelően, körültekintően, gyorsan

Vámügyintézés a jogszabályoknak megfelelően, körültekintően, gyorsan
A teljes körű export és import vámügynökségi szolgáltatást a Trans-Sped Csoport Magyarországon több telephelyen is végzi. Széles körű engedélyei segítségével biztosítja a megbízók árujának zökkenőmentes és gyors határátléptetését. Évente több mint 12900 vámkezelést végez.

MIÉRT A TRANS-SPED?

A Trans-Sped Csoport évről évre egyre nagyobb mennyiségű export- import áruforgalom vámkezelésében működik közre. Cégünk a komplex logisztikai szolgáltatók körében elismert, vámszakmai tevékenységét már három évtizede a legmagasabb színvonalon űzi. Rendelkezünk AEO F engedéllyel is, melynek köszönhetően a vámügyi szervek megbízható partnerként kezelnek minket, és különleges elbírálásban részesülünk.

Minőségpolitikánk középpontjában ügyfeleink állnak, munkatársaink arra törekednek, hogy a vevői igényeket maximálisan kielégítsék. Ügyfeleink számára gyors, megbízható és zökkenőmentes vámügyintézési szolgáltatásokat tudunk nyújtani.

 

ELÉRHETŐ VÁMÜGYINTÉZÉSEK TÍPUSAI

KIVITELI ÉS BEHOZATALI VÁMELJÁRÁSOK

Az EU-n kívüli országokba irányuló és az EU-n kívüli országokból érkező szállítások esetén szükség van kiviteli vagy behozatali vámeljárások lefolytatására.

ESETI VAGY ÁLLANDÓ VÁMÜGYINTÉZÉS

Vámügyintézés eseti vagy állandó jelleggel, a megbízó igényei szerint normál vagy egyszerűsített eljárásban, akár a megbízó telephelyén is történhet.

 

TELJES KÖRŰ LEBONYOLÍTÁS

Az Ön megbízása alapján vállaljuk az export, import vámeljáráshoz szükséges gyors és szakszerű adminisztráció elkészítését, továbbá a vámügyintézés teljes körű és zökkenőmentes lefolytatását.

 

Kapcsolatfelvétel

 

SZOLGÁLTATÁSAINK

RAKTÁROZÁS

  • vámraktározás, vámeljárás lefolytatása
  • adóraktár üzemeltetése

 

VÁMKEZELÉSEK

  • közúti forgalom teljes körű vámügyintézése:
  • export (helyi kiviteli engedély alapján)
  • import vámeljárásban
  • vasúti konténerforgalom teljes
  • körű vámügyintézése (BILK, MAHART)
  • engedélyezett címzetti és feladói jogosultság (T1, T2 okmány indítása TC33 összkezességi engedéllyel)
  • TIR Carnet kitöltése és indítása;
  • CMR kitöltése
  • Certificate of Origin, EUR1, A.TR kitöltése és hitelesítése

 

EGYÉB

  • BREXIT információk
  • EORI/VPID-szám igénylése, ügyintézés vállalkozások és magánszemélyek részére
  • Kezességvállalás
  • Intrastat adatszolgáltatás
  • vámtanácsadás
További részletek az üzletág oldalán  >>>
 

MIT ÉRDEMES TUDNI VÁMSZOLGÁLTATÁSAINKRÓL?

EXPORT VÁMELJÁRÁS SZERVEZÉSE

Az export vámlejárások szervezése során a Trans-Sped elvégzi a fuvarokmányok kitöltését, valamint kiállítja a származási bizonyítványokat.

  • Normál vámeljárásunk a vámhatóság közreműködésével, munkaidőn belül történik.
  • A Trans-Sped minden vámügynöksége rendelkezik bejegyzés nyilatkozattévő nyilvántartásába engedéllyel, így a vámhatóság közreműködése nélkül, munkaidőn túl is végezhetjük a tevékenységet.
  • TIR indítását azon a vámügynökségen tudjuk megoldani, ahol vámhatósági jelenlét van.
  • Árutovábbítás: engedélyezett feladói engedéllyel rendelkezünk, mely minden vámügynökségre ki van terjesztve. Saját szervezésű szállítmányainkra garanciát adunk, TC33 összbiztosíték garanciával rendelkezünk, ami 100 millió forintig nyújt biztosítékot.

 

IMPORT VÁMELJÁRÁS FOLYAMATA

Az import vámlejárások szervezése során a Trans-Sped vámkalkuláció és vámérték-bevallást készít.

  • Árutovábbítással érkező szállítmányokat minden vámügynökségünkön tudunk fogadni.
  • Engedélyezett címzetti engedéllyel rendelkezünk.
  • A szállítmány érkeztetését követően az árut normál eljárásban, a vámhatósági munkaidőn belül vámkezeljük.

Az áru után fizetendő vámterheket (vám és áfa) az ügyfél az alábbi módokon tudja rendezni:

  • vámletét számlára előre utalással,
  • határozatra történő fizetéssel, amely esetben az áru után fizetendő vámterheket a befizetésig a kezességvállalási engedélyünkkel tudjuk biztosítani.

 

VÁMRAKTÁROZÁS, VÁMELJÁRÁS

A vámraktárainkban tárolt, Európai Unión kívülről érkezett árukat a tárolás időtartamára nem terheli sem általános forgalmi adó, sem pedig vámtartozás fizetési kötelezettség. Vám és áfa fizetési kötelezettség csak a termék szabad forgalomba helyezésével egy időben keletkezik. A vámraktárban a termékek tárolási ideje nincs meghatározva.

 

ADÓRAKTÁRAK ÜZEMELTETÉSE

A Trans-Sped adóraktárakat üzemeltet, amely során az adóraktári folyamatokat egyszerűsített eljárásban végzik kollégáink, be- és kitárolásokat, ellenőrzéseket, elszámolásokat biztosítunk.

Az adóraktárban tárolt áru után nem kell áfát fizetni, ezen áruk esetében nem keletkezik áfa fizetési kötelezettség értékesítéskor, csak abban az esetben, ha az értékesítés egyben kitárolást is jelent.

Az áruraktározás során akárhányszor cserélhet gazdát, áfa fizetési kötelezettség csak a kiraktározó tulajdonosnál keletkezik, kivéve ha az Európai Unión kívülre exportálják a terméket.

 

 

BREXIT INFORMÁCIÓK

Az Egyesült Királyság 2020. február 1-jén kilépett az Európai Unióból, azonban a kilépést az Európai Unió és az Egyesült Királyság által elfogadott megállapodás alapján egy 2020. december 31-ig tartó átmeneti időszak követi.

Az átmeneti időszakban az Egyesült Királyságban továbbra is az uniós jogot kell alkalmazni, az uniós jogban a tagállamok körébe az Egyesült Királyság továbbra is beleértendő.

2020. december 31-ig tehát az Egyesült Királyság a vámunió része marad, azaz az Európai Unió és az Egyesült Királyság közötti áruforgalomban továbbra sem kell vámalakiságot alkalmazni.

 

INTRASTAT ADATSZOLGÁLTATÁS

Európai Unión belső piacán megvalósuló áruforgalom regisztrálását célzó statisztikai megfigyelési rendszer.

Ajánlatkérés

 

További szakmai tartalmak: