E-kereskedelmi logisztika szolgáltatással terjeszkedik Budapesten a Trans-Sped

E-kereskedelmi logisztika szolgáltatással terjeszkedik Budapesten a Trans-Sped
Bár az idei év sokak számítását keresztülhúzta, a Trans-Sped továbbra is tartja a 2020-ra kitűzött fejlesztési ütemtervét. A legnagyobb hazai tulajdonban lévő logisztikai vállalat stratégiájának része az erősebb budapesti jelenlét, melyet idén 2000 m2-es raktárral, új irodával és az e-kereskedelmi logisztika szolgáltatás indításával valósít meg, 2021-ben pedig további 12.000 m2-es raktárral fejleszt tovább.

Egy webáruháznak sem szabad, hogy gondot okozzon a logisztika

Az e-kereskedelem korábban is rohamléptékben fejlődött hazánkban, ezt a folyamatot azonban a koronavírus felgyorsította. A hirtelen nagymértékű forgalomnövekedés azonban hatalmas nehézségek elé állítja a logisztikában kevésbé jártas e-kereskedőket. Erre a területre a változékonyság és a szezonalitás egyaránt jellemző, valamint gyakran bonyolult tárolástechnikát is igényel az áru. A szaktudás nélkül, általános eszközökkel végzett árukiszolgálás már havi pár ezer csomag esetén működésképtelenné válhat, azonban mindez egy, a logisztikában 30 éves tapasztalattal rendelkező vállalat számára nem jelent problémát.

“Az új fulfillment szolgáltatásunk célja, hogy teljesen levegyük a logisztika összes feladatát a kereskedők válláról. Egy már jól kipróbált, stabil rendszerrel indulunk: például a külföldről érkező áruk egyenesen a Trans-Sped raktárába érkezhetnek és a webáruházakkal automatikusan szinkronizált logisztikai platform segíti a termékek honosítását és megfelelő dokumentálását. Majd a csomagolást, rendelések feldolgozását, számlakezelést és kiszállítást is profi stáb végzi, így zökkenőmentessé válik az egész folyamat. Jelenleg egy 2 000 m2-es raktár áll rendelkezésre erre a célra, majd jövő májusra 10-12 000 m2-esre fogjuk növelni az e-kereskedelem számára hasznosítható területet.” - mondta Fülöp Szabolcs, a Trans-Sped Csoport ügyvezetője.

 

A hagyományos logisztika sem szorul a háttérbe

Az új e-kereskedelmi üzletág mellett természetesen a fő profilját sem hanyagolja el a vállalat. A 2021-ben csatarendbe álló raktárcsarnok a gyártó és feldolgozóiparban működő vállalatok számára is a legmagasabb szintű szolgáltatásokra alkalmas helyszínt fog biztosítani. A raktárkapacitások mellett a korábbi budapesti irodáját is kinőtte a Trans-Sped, így májusban átköltözött a IX. kerületi Népliget Business Centerbe a fővárosi szállítmányozási iroda, valamint a kontrolling, kereskedelmi, raktárlogisztikai, HR és kommunikációs osztály is.

A Trans-Spedről

A Trans-Sped az egyetlen magyar magántulajdonú nagyvállalat, amely bekerült a logisztikai szektor TOP10-es listájába. Az elmúlt 30 év alatt 3 fős szállítmányozó vállalkozásból 800 fős, országos irodahálózattal és 200.000 m2-t meghaladó országos raktárkapacitással rendelkező, a teljes logisztikai szolgáltatási palettát lefedő cégcsoporttá vált. Az ügyfelek gyors és precíz kiszolgálásán jelenleg is több mint 200 irodai alkalmazott dolgozik. A fejlesztések jobb munkakörülményeket eredményeznek és egyben stabil alapot nyújtanak a további bővüléshez.